Volkswagen lanserar Avwayday – en digital samåkningstjänst för fotbollssupportrar

Dela den här texten:

avwayday

Med den nya samåkningstjänsten Avwayday vill Volkswagen underlätta för fotbollsfans att på ett enkelt sätt ta sig till bortamatcher. Den digitala tjänsten går ut på att man antingen erbjuder skjuts eller ber om att få åka med i bilen.

Från och med tidigare i år är Volkswagen Sverige sponsor av Allsvenskan och Superettan. Nu lanserar man sin aktiveringskampanj där man fokuserar på att hjälpa fansen.

− Vi vill hylla de som själva vanligtvis hyllar − supportrarna − och skapa större möjligheter för fans att åka tillsammans och ge sitt stöd på bortamatcher, säger Jeanette Asteborg, marknadschef på Volkswagen Sverige.

Gratis samåkningstjänst till bortamatcher

Samåkningstjänsten har fått namnet Avwayday då man i fotbollskretsar ofta hänvisar bortamatchkulturen till “away days”. Avwayday är gratis och självklart öppen för alla som vill åka på bortamatcher, oavsett vilket märke man har på sin bil.

− Vi hoppas att Avwayday ska bidra till en positiv fotbollsupplevelse och stödja lagen och deras spelare samt sporten som helhet, fortsätter Jeanette Asteborg.

Tjänsten lanseras nu i första hand med Allsvenskans alla lag och höstens matchprogram, men inom kort uppdateras tjänsten även med alla lagen i Superettan.

– Vi är väldigt glada över initiativ som bidrar till vår positiva supporterkultur. Jag tycker att vår samarbetspartner Volkswagen visar på stor initiativförmåga i den riktningen när man nu lanserar sitt nya koncept Avwayday, säger Mats Enquist, generalsekreterare på Svensk Elitfotboll.

 

Fler nyheter:

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?

Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den här texten: