Caparol

Caparol knyter till sig Nils van der Poel: ”Vi inspireras gärna av Nils”

Caparol färg är sedan hösten 2021 stolt sponsor av Sveriges nya idrottsstjärna, skridskoåkaren Nils van der Poel.

– Vi fastnade för Nils mod att våga välja en helt egen väg till världseliten, säger Per Törnqvist, marknadschef på Caparol, i ett pressmeddelande.

När motivationen svek för Nils, efter att han vunnit två JVM guld, valde han att lägga skridskokarriären på is. Några år senare bestämde han sig för att ge skridskoåkningen en chans till, med det självklara målet att bli bäst i världen. Men vägen dit skulle vara en helt annan än den hans konkurrenter tog.

Hälsa och miljö i fokus för Caparol

Efter drygt två år med ett helt eget träningsupplägg, med bland annat minimalt med isträning, ställde Nils upp i VM i våras och överraskade hela den etablerade världseliten. Nils vann dubbla VM Guld, på 5.000 och 10.000 meter. Dessutom med nytt världsrekord på 10.000 meter, och är nu storfavorit inför kommande vinter OS.

– Att våga välja nya vägar till framgång är väldigt viktigt även för oss, fortsätter Per Törnqvist. Såväl ökad konkurrens som nya utmaningar i form av hälso- och miljöproblem gör att vi måste våga tänka nytt och utmana oss att hitta nya vägar till långsiktig framgång. Hälsa och miljö är strategiska värdeord för Caparol och har en naturlig plats i alla viktiga beslut i företaget.

– Vi inspireras gärna av Nils och hans framgångar och är väldigt stolta att få vara med på hans satsning mot nya rekord och guldmedaljer! Han kommer dessutom att hjälpa Caparol att utmana både personal och alla proffskunder i en rolig fysisk utmaning under nästa år, med målet att alla ska slå personliga rekord i hälsa och välbefinnande, avslutar Per Törnqvist.

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?

Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den här texten:
Hållbar sponsring Adlibris